You are here

Een blik achter de (computer)schermen van... Thibaut

Thibaut Courtois - Application Owner

Wat houdt je functie in?

Ik ben in oktober 2014 bij het RSVZ in dienst getreden na een eerste beroepservaring in een IT-bedrijf. Hoewel informatica niet mijn basisopleiding is, heb ik er toch veel interesses en uitdagingen in gevonden. Ik ben Application Owner. Mijn voornaamste taak is ervoor te zorgen dat de applicaties die in productie zijn, operationeel blijven en voldoen aan de behoeften van de gebruikers. Ik hou me vooral bezig met de B2B-toepassingen die gegevens uitwisselen met onze externe partners (webservices, SFTP, enz.). Daarnaast werk ik ook mee aan verschillende projecten. Dat kunnen onderhoudsprojecten zijn (nieuwe Javaversie, nieuwe patch) maar ook nieuwe functionaliteiten (nieuwe businessbehoefte, nieuwe partner).

Wat geeft je de meeste energie in je werk?

De verscheidenheid aan taken en projecten, het contact met andere teams (DEV TEAM, helpdesk, maar ook externe partners zoals de Kruispuntbank of de socialeverzekeringsfondsen) en de verantwoordelijkheid.

Wij werken doorgaans in duo voor een pool van toepassingen. Het is aan ons om voor deze toepassingen te zorgen en erover te waken dat alles goed draait.

Wat is volgens jou het grootste pluspunt van werken bij het RSVZ?

Het RSVZ is een zeer menselijke onderneming, die luistert naar zijn werknemers. We worden niet gezien als nummers. Het RSVZ is ook flexibel, we hebben de mogelijkheid om binnen de onderneming van functie of van team te veranderen. Telewerken en flexibele werktijden zijn ook een groot pluspunt om werk en privé in balans met elkaar te brengen. Zo kan ik in het dagelijks leven gemakkelijker voor mijn 10-jarige zoon zorgen.

Naar welk nieuw project of welke nieuwe uitdaging kijk je uit?

De laatste jaren heb ik een gebied ontdekt dat ik niet echt kende, namelijk de netwerkwereld. Dit is iets dat mij erg aanspreekt, ik zou graag meer projecten in die lijn willen volgen.

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

Elke dag begint met 30 minuten e-mails lezen en mijn taken voor de dag prioriteren (administratie). Dan controleer ik onze monitoring om er zeker van te zijn dat de applicaties naar behoren werken. Daarna raadpleeg ik onze ticketing tool, en verwerk ik de prioritaire tickets (tweedelijnsondersteuning aan de gebruikers).

Support is de prioriteit, daarna komen de projecttaken (nieuwe aanvragen, ondersteuning aan andere interne teams, vergaderingen). Tot slot kan ik een release installeren in onze acceptatieomgeving, enkele tests uitvoeren en de release al dan niet valideren.

 

Kom jij ons team versterken?

Ontdek al onze vacatures.